Tuesday, June 27, 2006

الفيل يرصد: كشف خبايا السر الدفين فى عركة مرتضى منصور البضين

هذه هى وقائع احداث مباراة الأهلى و الزمالك التى أدت الى العركة الشهيرة فى المقصورة
الجماهير تبدأ تشجيعا ساخنا بعد ما الأهلى دعك الزمالك 3 خوازيق من النوع التقيل و كان تشجيع الجماهير الأهلاوية (و أعتقد إن "بعض" دة لو ما ماكانش "كل" الجماهير الزمالكاوية كانت بتشجع نفس التشجيع برضه) كان التشجيه هو :يا مرتضى يامرتضى يا كس أمك يا مرتضى (على نفس نغمة أغنية يا مصطفى يا مصطفى).
قام مرتضى منصور فى ثورة الغضب و توجه ناحية كبار الحاضرين الأهلاويين و كان أول من قابل هو باجنيد و دار بينهما الحوار التالى:
مرتضى: يا باجنيد الكلام دة ما يصحش يا باجنيد
باجنيد: معلش يا مرتضى الرياضة غالب و مغلوب و يوم للأهلى و يوم على الزمالك
مرتضى: أنا مش قصدى على نتيجة كس أم المباراة
باجنيد: أمال تقصد ايه؟؟
مرتضى: يا باجنيد عيب اللى جماهير الأهلى بتقوله دة .. بيشتمونى بكس أمى يعنى انت يرضيك الجماهير تتعرض لكس أمى بالبطال ؟!؟!؟!؟
باجنيد: لا بصراحة أنا ما يرضينيش دة حتى كس أمك غالى علينا و نحب له كل خير
مرتضى (هائجا): يبقى تقوم تسكت كس أم جماهيرك دى عشان انا ما اسمحش بأكتر من كدة اهانة لكس أمى
باجنيد: يا مرتضى يا عرص طب انت بتشتم ليه جماهير الأهلى و تقبل عليها اللى انت مش قابله على كس أمك
مرتضى: عشان دى جماهير بلطجية و حرامية كل جماهير الأهلى بلطجية و النادى الأهلى عمره ما كان نادى محترم
باجنيد: أحا يا مرتضى انت زودتها قوى و عيب كدة
مرتضى: عيب دى تقولها لكس أم جماهيرك
باجنيد: بقى كدة
مرتضى: أيوة كدة و كس أم كدة
باجنيد (و قد نفد صبره): طب كس أمك على كس أم جماهيرك و بالمرة كمان كس أم النادى بتاعك نادى خسران اتعود يتناك من الأهلى روح حافظ على شرف لعيبتك الأول و اعملهم اختبارات قياس نصف قطر الفجوة و لو نجح حد ابقى قابلنى عشان اقولك كس أمك
استشاط مرتضى غضبا و فقد اعصابه و راح قالع الجزمة عشان يلزقها لباجنيد على قفاه فتدخل سمير زاهر بحسن نية فى اللحظة التى كان يهوى فيها مرتضى بالجزمة و أصبح حائلا بين جزمة مرتضى و قفا باجنيد فلبس هو القفا المتين
طااااخخخ أأأىىىىىىى
زاهر:يا بن المتناكة .. احا يا مرتضى دة أنا هانيكك
مرتضى(و قد أدرك فداحة ما حدث):انا ما كنتش اقصدك انت و شرف كس أمى ما كنت اقصدك انت اعقل يا زاهرعيب يعنى اتناك كدة امام كبير الياوران
زاهر: كس أمك على كس ام شرف كس امك على كس أم كـ ...... هاتتناك يعنى هاتتناك
تدخل بعد ذلك أولاد الحلال و تفضلوا مشكورين برفع بنطلون مرتضى بعد ما نجحت محاولة زاهر لتعرية الكريمة نجاحا جزئيا و قاموا باعادة فردة الجزمة الى مرتضى و أخذوه الى كرسيه ليجلس عليه مهدودا مكدودا

1 Comments:

At 6/28/2006 12:47 AM, Blogger Just Smile said...

طب دلوقتي انا عندي استفساريين تعبيني اوي من اول ماقريت كس ام المقال ابن المتناكة الجامد دة
اولا : عبارة كس امك دي انا مش مقتنع بيها كشتيمة تقولي ليه؟؟ اقولك يا سيدي كس امك دي لا تصف الكس لامؤاخذة بخير و لا بشر فبالتالي هي مأضرتش بشرف كس امه في شيء لكن مثلا لو كانوا قالولوه كس امك مملح او كس امك اوسع من خرم لامؤاخذة الاوزون كان المفرض يتضايق
ُثانيا : فردة الجزمة كانت فين لما عرولوه الكريمة و رجعوهالوه فين بعد كدة؟؟

 

Post a Comment

<< Home