Tuesday, July 11, 2006

ياللباطل المتناك اللي احنا فيه

دومينيك تقول إنها ليست في حاجة إلي إثارة لأن شكلها مثير أصلاً

المطربة اللبنانية دومي نيك - صاحبة ألبوم «عتريس» - دافعت عن أغنيتها «واوا أح»، واعتبرتها الأحلي بالمقارنة مع أغنية هيفاء وهبي، التي تحمل الاسم نفسه، وأشارت في المؤتمر الصحفي الذي عقدته قناة سمايل تي في الفضائية أمس الأول، إلي أن هذه الأغنية كانت سبباً في اشتعال الصراع بينها وبين هيفاء وهبي، وقالت: علمت بالصدفة أنها تصور أغنية بنفس الاسم، ومع أن أغنيتي انتهت قبلها بشهرين، فإن وجودي أزعجها كثيراً، ورغم عدم وجود تشابه بين الأغنيتين، إلا في الاسم فقط، فإنها هاجمتني بشدة، وقامت ببعض التصرفات التي لم أصدق أنها تصدر عن فنانة كبيرة - معلش يا جماعة هي قصدها شرموطة كبيرة بس غلطط - مثلها، وحول استفادتها من هذا الصراع مع فنانة مشهورة، قالت دومينيك: مش عايزة هيفاء عشان اشتهر من وراها، لأنني واثقة من أغنياتي اللي شهرتني كثيراً - نو كومنت - المفروض تقول ان شرمطتها هي اللي شهرتها.

ورفضت دومينيك اتهامها بالإغراء، لأنها - علي حد قولها - محافظة - ايه حكاية المحافظات اليومين دول امل حجازي تقولك انا من عيلة محافظة و ادي الشرموطة دي بتقول محافظة ياللباطل المتناك - ولا تحب المبالغة، وتحترم الأطفال وكبار السن الذين يشاهدون كليباتها. وأضافت: أنا شكلي كده مثير مش محتاجة ألبس عشان أعمل إثارة ياخي احا

علي رأي عرص الطالبية لقد اصبح العز في الشرمطة

و ادي كام صورة للشرموطة يا عرص الطالبية عشان انا عرفك تعز الشراميط

.
و بالمرة عشان متزعلش ادي شوية جوي بوكسر اللي بتحبه و سلملي على ايطاليا و على حريم ايطاليا و فريق ايطاليا و بالمرة حرب ايطاليا و على زين الدين زيدان اللي نطح مدافع ايطاليا و على بوفون اللي انت بتحبه و ربنا يخليلنا ساقية الصاوي

4 Comments:

At 7/12/2006 9:03 AM, Anonymous Anonymous said...

بخصوص حكاية جوى بوكسر الموضوع ان احنا كنا ينتفرج على نهائى كأس العالم فى ساقية الصاوى و كان فيه مزة قاعدة مع مز قدامنا (لاحظ اننا كنا على وشك ان نكون معرصين) و كل ما توطى لقدام نشوف لا مؤاخذة السليب بتاعها و كان مكتوب عليه ماركة مش عارفين نقراها فقلنا انا و عامر ان النهاردة شغلنا الشاغل هايبقى معرفة ماركة السليب و مافيش ثوانى الا و كنا عارفينه و بالمناسبة هم كانوا بيشجعوا ايطاليا.
انا شايف قدامى دلوقتى فقاعات صابون و أغشية طبل و خيوط مطاط و حاسس بالاختناق

 
At 7/12/2006 9:51 AM, Anonymous Anonymous said...

واضح ياااد يا عامر انك كنت مبضون و انت بتكتب الموضوع دة... باين من الكلام انك مبضون

 
At 7/12/2006 10:40 AM, Anonymous Anonymous said...

و شوف يااد توارد الخواطر كلا الشرموطتين فكرتا فى نفس العنوان فى نفس الوقت
و لا يا عامر انا عايز االف اغنية تنفع للناس دى تغنيها انتظر منى بلوجاية قريبا

 
At 7/12/2006 5:13 PM, Blogger Just Smile said...

اه انا بصراحة كنت مبضون كس ام الانبضان لما عالم شراميط زي دول بيتكلموا كأن الواحدة فيهم ام كلثوم مثلا و لا طلعت القمر و هي في الاخر لا صوت و لا صورة جاست شرمطة
و انتظر انت بلوجاية قريب عليك يا معلم
مع محمد عامر مش هتقدر تغمض عنيك

 

Post a Comment

<< Home